Дистанційне навчання під час карантину
27.05.2020
Тема. Підсумковий урок
Переглянути
відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=5aVvZbOc61E
25.05.2020
Тема. Хімічна наука і виробництво в Україні.
Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки.
Навчальний проєкт з теми «Видатні вітчизняні
хіміки як учені й особистості»
Завдання:
1.Опрацювати
§ 45.
2.Переглянути
відеопрезентації за посиланнями:
3.Виконати проєкт на тему «Видатні
вітчизняні хіміки як учені й особистості».
20.052020
Тема. Роль хімічної науки для забезпечення
сталого розвитку людства.
Навчальні проєкти з тем:
1.Екологічна ситуація в моїй місцевості:
відчуваю, думаю, дію.
2.Анкетування учнів навчального закладу щодо
їхньої участі у розв'язуванні екологічних проблем місцевості.
3.Дослідження достовірності реклами з погляду
хімії.
Завдання:
1.Опрацювати
§ 44.
2.Переглянути
відеоурок за посиланням:
3.Виконати
завдання 159 с.212.
4.*Виконати один з навчальних
проєктів.
Результати представити у вигляді фотоальбому, лепбука, відео, постера,
презентації тощо (на ваш вибір).
18.052020
Тема. Місце хімії серед наук про природу, її
значення для розуміння наукової картини світу
Завдання:
1.Опрацювати
§ 43.
2.Виконати
завдання 157,158* с.206.
13.05.2020
Тема. Багатоманітність речовин та хімічних
реакцій. Взаємозвязки між речовинами та їхні взаємоперетворення
1.Переглянути
відеоурок за посиланням:
2.Виконати завдання:
1.Напишіть рівняння
реакцій, за допомогою яких можна здійснити перетворення: K2О
→ KOH
→ K2СО3
→ KCl
→ KNO3.
Укажіть тип кожної з
них. Чи є серед них окисно-відновні?
2.Напишіть рівняння реакцій, за
допомогою яких можна здійснити перетворення:
алюміній
→ алюміній
хлорид
→ алюміній
гідроксид → алюміній
оксид→ алюміній сульфат → магній
сульфат → калій
сульфат.
Укажіть тип кожної з них. Чи є серед них окисно-відновні? Які?
3.*Визначте невідомі
речовини у схемі перетворень:
Cu
→ CuO
→ X
→ X1
→ CuO
→ X2
→ ZnSO4.
Напишіть рівняння відповідних
реакцій, укажіть тип кожної з них. Які з них є окисно-відновними? Чи однозначні
відповіді для речовин X і X2? Якщо
ні, то наведіть приклади.
06.05.2020
Тема. Контрольна робота з органічної хімії
Виконати контрольну
роботу за завданнями:
1.Укажіть фізичні
властивості метану за нормальних умов.
А
газ, добре розчинний у воді
Б
безбарвний газ, легший за повітря
В
газ, погано розчинний у органічних розчинниках
Г
газ із різким запахом
2.Складіть
рівняння реакції горіння пропану. Укажіть суму всіх коефіцієнтів.
А.
10 Б.
11 В.
12 Г.
13
3.Спалили бутан.
Газ, що утворився під час згоряння, пропустили крізь вапняну воду. При цьому
спостерігали утворення каламуті. Про наявність атомів якого елемента в молекулі
бутану свідчить це явище.
А.
атомів Оксигену
Б.
атомів Карбону
В.
атомів Гідрогену
Г.
атомів Карбону й Оксигену
4. Причиною горіння етину
кіптявим полум’ям є
А етин — газ, легший за кисень
Б невелика кількість атомів
Гідрогену в молекулі
В відсутність атомів Оксигену в
молекулі
Г значний відносний уміст атомів
Карбону в молекулі
5.Укажіть основну
галузь застосування коксу.
А
будівництво
Б
парфумерна промисловість
В
агрономія
Г
металургія
6.Реакцію
гідрування жирів використовують для виробництва
А
пальмової олії
Б
маргарину
В
вершкового масла
Г
мила
7.
Спільним у характеристиках крохмалю й целюлози є
А
загальна формула
Б
ступінь полімеризації
В
галузі застосування
Г
взаємодія з йодом
8. Під час взаємодії
амінокислот між собою утворюються
А
білки Б вуглекислий газ і вода В вуглеводи Г жири
9.
Установіть відповідність між гомологом метану і його молекулярною формулою.
Назва гомолога метану
Молекулярна
формула
А
гексан
Б
пропан
В
нонан
Г
декан
1
С7 Н16
2
С6 Н14
3
С3 Н8
4
С9 Н20
5
С10Н22
10. Установіть відповідність
між сировиною і галуззю її застосування. Сировина Галузь застосування
А
парафін Б етен В пропан-бутан Г етин
1
виробництво пластмас
2
виробництво вибухових речовин
3
зварювання металів
4
паливо у побуті
5 виробництво мийних засобів,
пластифікаторів, свічок
11. Укажіть послідовність назв
реакцій, що відбуваються за наведеною схемою.
С2
Н2 ® С2 Н4 ® (С2 Н4 )n ® СО2
А
гідратація Б гідрування В полімеризація Г окиснення
12.
Перетворіть напівсхеми на рівняння реакцій і розмістіть їх у порядку зро-
стання суми коефіцієнтів:
А
С2 Н5 ОН + О2 ®
Б
СН3 СООН + Na ®
В
С2 Н2 + Н2 ®
Г
С6 Н12О6 + О2 ®
13.
Установіть відповідність між назвою і формулою вуглеводу.
Назва
вуглеводу
А
сахароза Б глюкоза В крохмаль Г етанол
Формула
вуглеводу
1.
С2Н5ОН 2.С12Н22О11
3.
(С6 Н10О5)n 4.
C6H12О6 5.
С6 Н10О5
14.Установіть
відповідність між класом сполук й характерною хімічною властивістю.
Клас сполук
А ненасичені вуглеводні Б
насичені вуглеводні В карбонові кислоти
Характерна хімічна властивість
1. реакція нейтралізації 2.
реакція заміщення 3. реакція гідрування 4. реакція розкладу
15. Відносна густина
вуглеводню за воднем становить 49, масова частка Карбону в ньому — 17, 2 %.
Зробіть необхідні обчислення й укажіть назву вуглеводню.
16.
Етанова кислота масою 90 г прореагувала з барій гідроксидом. Зробіть необхідні
обчислення й вкажіть масу (у грамах) солі, що утворилася.
04.05.2020
Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми
«Органічні сполуки»
Завдання:
1.Переглянути
відеоурок за посиланням:
2.Виконати задачі 17-19,20* с.
200.
29.04.2020
Тема. Значення природних і синтетичних
органічних сполук. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів.
Навчальні проєкти з тем:
1.Екотрофологія – наука про екологічно безпечне
харчування.
2. Джерела органічного забруднення території
нашого міста
Завдання:
1. Опрацювати § 41.
2. Переглянути
відеоурок за посиланням:
3. Виконати
завдання 155, 156* с. 197.
4. *
Виконати один з проєктів.
27.04.2020
Практична робота 5. Виявлення органічних
сполук в харчових продуктах.
Навчальні проєкти з тем:
1. Дослідження хімічного складу їжі.
2. Хімічний склад жувальних гумок
Завдання:
1. Опрацювати
§ 40.
2. Переглянути
відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=zaoFS8WIHZM
3. Виконати
практичну роботу с. 192-194.
4. *
Виконати один з проєктів.
22.04.2020
Тема. Білки як біологічні полімери. Денатурація
білка. Біологічна роль амінокислот і білків
Завдання:
1.Опрацювати § 39.
3. Написати рівняння реакції утворення трипептиду.
15.04.2020
Тема. Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти
Завдання:
1. Опрацювати § 39 с.188-189.
2.Переглянути
відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=srNcbXPGx6A
3.Записати структурну формулу аміноетанової кислоти і вивчити її (с.188).
4.Виконати
завдання 152,153* с.191.






13.04.2020
Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми
«Оксигеновмісні органічні сполуки»
Виконати самостійну роботу: завдання 1-17, 21* с.198-200
Виконати самостійну роботу: завдання 1-17, 21* с.198-200
08.04.2020
Тема. Вуглеводи (крохмаль, целюлоза): молекулярні формули, фізичні властивості,
поширення і утворення в природі, застосування та біологічна роль. Полімерна
будова крохмалю й целюлози. Якісна реакція на крохмаль
Навчальний проєкт на тему: «Друге життя паперу»
Завдання:
1.Опрацювати § 37
2.Опрацювати відеопрезентацію «Вуглеводи:
крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, поширення в природі. Полiмерна будова
крохмалю й целюлози. Реакції їх гідролізу» за посиланням:
3.Скласти схему за мал.50 с.
185.
4.Домашній експеримент с. 186.
5.*Творче завдання. Навчальний
проєкт «Друге життя паперу»


06.04.2020
Тема. Вуглеводи (глюкоза, сахароза):
молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі,
застосування та біологічна роль. Якісна реакція на глюкозу
Завдання:
1.Опрацювати § 37, *«Сторінка ерудита» с. 181.
2.Виписати ї запам’ятати молекулярні й структурні формули глюкози й
сахарози (с. 178-179).
3.Виконати онлайн - тести «Вуглеводи: глюкоза» за посиланням
https://naurok.com.ua/test/vuglevodiglyukoza-36971.html
4. Виконати вправи 145,146,147* с. 182.
5. Виконати інтерактивну вправу онлайн-пазл «Вуглеводи» за посиланням:
https://learningapps.org/6245962
Самостійна робота по темі "Оксигеновмісні
органічні сполуки"
І
варіант
Завдання
1-6 мають лише одну правильну відповідь. (по 0,5 б.)
1.
Позначте формулу оцтової кислоти:
А.С2Н5ОН; Б.
НСООН; В.СН3СООН; Г. С17Н35СООН.
2.
Загальна формула насичених одноатомних спиртів:
А.
Сп(Н2О)m; Б. R1CООR2; В. СН3СООН; Г.
СпН2п +1ОН.
3.
Функціональна группа карбонових кислот:
4.
Жири – це органічні речовини, що належать до класу:
А.
спиртів; Б. естерів; В. карбонових
кислот; Г. вуглеводів.
5.
Оцтова кислота змінює колір лакмусу на: А.
фіолетовий; Б.
червоний;
В.
малиновий; Г. синій.
6. Гексаналь
належить до:
А.
спиртів; Б. карбонових кислот; В.
альдегідів; Г. жирів.
Завдання
7 – 9 можуть мати дві і більше правильні відповіді.
7. (0,5 б.) Укажіть властивості етанолу,
що спричиняють його застосування у фармацевтичній промисловості:а) чудовий розчинник і антисептик; б)
має слабку наркотичну дію; в) добре розчиняється у воді.
8. (0,5 б.)Гліцерин застосовують для
добування:
а) динаміту; б) ліків; в) антифризів.
9. (1б.) Позначте речовини, з якими може
реагувати етиловий спирт:
А. Na; Б.
СН3СООН; В. СаСО3; Г.
НCl.
10.(2б.)Закінчити рівняння реакцій:
А. СН3СООН + Nа2СО3 →
; В. С7Н15ОН
+ О2 →;
Б. СН3 – СООН +
К →
; Г.
С4Н9ОН + HCl →
11.(2б.) Здійснити перетворення:
С2Н6 → С2Н4 → С2Н5ОН → С2Н5ОNa → С2Н5Сl
12. ( 12. (3 б.) Обчисліть
об’єм водню, який виділиться при взаємодії магнію із розчином
оцтової кислоти масою 500г, масова частка кислоти в якому становить 6%.
ІІ
варіант
Завдання
1-6 мають лише одну правильну відповідь. ( по 0,5 б.)
1.Позначте
формулу етилового спирту:
А.С2Н5ОН; Б.
НСООН; В.СН3СООН; Г. С17Н35СООН.
2.
Загальна формула насичених одноосновних карбонових кислот:
А.
Сп(Н2О)m; Б. R1CООR2; В. СпН2п+1СООН; Г.
СпН2п +1ОН.
3.
Функціональна группа спиртів:
4
. Мила – це речовини, що належать до класу:
А.
спиртів; Б. естерів; В. карбонових
кислот; Г.солей.
5. Яким
реактивом можна скористатися, щоб виявити пропанову кислоту серед інших
речовин: А. лакмус; Б.спиртовий
розчин йоду ;
В
Сu(ОН)2; Г. бромна вода.
6. Гептанол
належить до:
А.
карбонових кислот; Б. спиртів; В.
альдегідів; Г. жирів.
Завдання
7 – 9 можуть мати дві і більше правильні відповіді.
7. (0,5 б.) Укажіть властивості оцтової
кислоти, що спричиняють її застосування у харчовій промисловості:
а) добре розчиняється у
воді; б)
розчин кислий на смак;
в)
змінює забарвлення індикаторів.
8. (0,5 б.) Назвіть галузі застосування
етанолу:
а) медицина; б)
агропромисловий комплекс; в) електротехніка.
9. (1б.) Позначте речовини, з якими може
реагувати оцтова кислота:
А. Mg; Б. Сu; В. Са(ОH)2; Г. С2Н5ОН.
10.(2б.)Закінчити рівняння реакцій:
А. С2Н5ОН
+ HCl →; В.
СН3СООН + Nа →
;
Б. СН3 –
СООН + К2СО3 →
; Г.
С5Н11ОН + О2 →;
11.(2б.) Здійснити перетворення:
С2Н4 → С2Н5Сl → С2Н5ОН → С2Н4 → С2Н4Сl2.
12. (3б.) Обчисліть
об’єм водню, який виділиться внаслідок
взаємодії алюмінію з розчином оцтової кислоти масою 700г
з масовою часткою кислоти 10 %.
01.04.2020

30.03.2020

16.03.2020
Тема. Етанова (оцтова кислота), її молекулярні і структурні
формули, фізичні властивості. Хімічні властивості етанової кислоти:
електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами,
солями. Застосування етанової кислоти
Тема.
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири.
Біологічна роль жирів
Завдання:
1.Опрацювати § 36 с.174-176, *«Сторінка ерудита» с.176-177.
2. Переглянути відеоурок «Жири»
3. Виписати в зошит і запам'ятати:
3. Виписати в зошит і запам'ятати:
- загальну формулу
жирів с. 174
-*рівняння
гідролізу жиру с. 176.
Творче завдання.
*Підготувати презентацію за мал. 45,46 с. 175.


Загальна будова жиру



30.03.2020
Тема.
Вищі (насичені й ненасичені) карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова,
олеїнова. Мило, його склад, мийна дія.
Навчальні
проєкти:
1.Виготовлення
мила з мильної основи.
2.Хімічний
склад засобів догляду за ротовою порожниною.
1.Опрацювати § 36 с.172-174.
2. Переглянути відеофрагмент «Мило, його склад» за
посиланням https://www.youtube.com/watch?v=Gu40tOryq7o
3. Виписати в зошит і запам'ятати:
3. Виписати в зошит і запам'ятати:
-формули вищих карбонових
кислот с. 173
-схему утворення жиру
тристеарату с. 173
-реакції нейтралізації вищих
карбонових кислот з лугами с. 174
4.Виконати тести 141,142 с. 177.
5.*Виконати проєкти з тем (на вибір):
5.*Виконати проєкти з тем (на вибір):
1.Виготовлення мила з мильної основи
2.Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.
Резельтати представити у вигляді фотоальбому, лепбуку, відео, постера,
презентації тощо (на ваш вибір).




16.03.2020
Тема.
Опрацювати §
34 підручника.
Виконати
завдання:
1.Виписати рівняння реакцій, що
характеризують хімічні властивості етанової кислоти (сторінки 167, 170).
2. Вивчити
фізичні властивості етанової кислоти.
3.З різних
джерел (література, Інтернет) виписати застосування і значення оцтової (етанової)
кислоти.
18.03.2020
Тема. Практична робота.
Тема. Практична робота.
Властивості етанової кислоти
Інструктивна
картка по виконанню роботи на сторінці 171 підручника.
Також
зверніться до відео «Лабораторні роботи з органічної хімії» на сайті www.youtube.com за посиланням
Після
виконання всіх завдань зробіть загальний висновок.
Немає коментарів:
Дописати коментар