Дистанційне навчання під час карантину
27.05.2020
Підсумковий урок
Переглянути відео-урок за
посиланням
25.05.2020
Тема. Чинники, здатні справляти позитивний і негативний
вплив на процеси росту та розвитку людини
Завдання:
1.Опрацювати § 64
3.Опрацювати рубрики і дати
відповідь на запитання «Біологія
+ Антропологія. Акселерація онтогенезу»,
«Біологія +
Література» с. 254.
20.05.2020
Контрольна
робота з теми «Репродукція та розвиток»
І
рівень Виберіть одну правильну відповідь (0,5 б.)
1. Бластомери утворюються:
а) при заплідненні;
б) в процесі гаструляції;
в) в період дроблення; г) в процесі органогенезу.
2. Жіночі гамети: а) рухливі; б) мають подвійний набір
хромосом;
в) не мають стадії формування; г) не містять запасу поживних речовин.
3. Процес злиття ядер
чоловічої та жіночої статевих клітин називають:
а) запліднення; б)
вагітність; в) гаметогенез; г) синкаріогамія.
4.Стадія зародка, коли він складається з одного шару
клітин і нагадує порожню всередині кулю: а) бластула; б) гаструла;
в) нейрула; г)морула.
5.Генетично запрограмована загибель клітини, в якій
провідну роль виконують внутрішньоклітинні механізми: а) некроз;
б)мейоз; в) апоптоз; г) амітоз.
6. Як називається спосіб розмноження при якому новий
організм розвивається із незаплідненої яйцеклітини:
а) гермафродитизм; б) роздільностатевість;
в) вегетативне розмноження; г)партеногенез.
7.Пересадка органів і тканин, що відбувається між організмами одного виду:
а) алотрансплантація;
б) ксенотрансплантація;
в) автотрансплантація; г) імплантація.
8. Оберіть правильну послідовність
стадій ембріогенезу хордових:
а) гаструла, бластула, нейрула, органогенез;
б) нейрула, гаструла, бластула, органогенез;
в) бластула, гаструла, нейрула, органогенез.
ІІ рівень
Дайте визначення термінам (по 1б.)
9. Плацента – це …
10. Акросома – це …
11.Некроз – це….
ІІІ рівень
Завдання на відповідність та послідовність ( по 1,5 б.)
12. Встановіть відповідність між терміном та його
характеристикою:
1. Мітоз;
а) відбувається без
реплікації ДНК й конденсації хромосом;
2. Амітоз; б) генетично запрограмована загибель
клітини;
3. Мейоз; в) поділяють на 4 фази: профазу,
метафазу, анафазу і телофазу ;
4. Апоптоз; г) утворюються дочірні клітини з удвічі меншим
набором хромосом.
13.Визначте
правильну послідовність розвитку організму людини після запліднення: а) імплантація; б) зигота; в) морула; г) бластоциста; д)нейрула; е)плід.
ІV рівень
Дати розгорнуту відповідь (2 б.)
14.Назвіть основні
напрями розвитку науки про трансплантацію. Назвіть приклади органів і тканин,
що трансплантують у людини найчастіше.
18.05.2020
Тема. Лабораторна робота 4. Вивчення етапів ембріогенезу
Завдання:
1.Повторити § 63
2.Переглянути
відеоурок за посиланням
3.Виконати лабораторну роботу 4 на тему «Вивчення етапів
ембріогенезу» с.249.
13.05.2020
Тема. Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що
розвивається (явище ембріональної індукції)
Завдання:
1.Опрацювати § 63
3.Виписати визначення понять
с.247-249
4.*Виконати завдання 10 с. 250.
06.05.2020
Тема. Біологічні і соціальні аспекти регуляції
розмноження у людини
Завдання:
1.Опрацювати § 63,64.
2. Переглянути
відеофрагмент за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=JqpJj-R1zII
3.Заповнити таблицю с. 254.
4.*Опрацювати рубрику і дати
відповідь на запитання «Біологія
+ Мистецтво. Плацента людини» с. 250.
04.05.2020
Тема. Репродуктивне здоров'я. Сучасні можливості та
перспективи репродуктивної медицини
Завдання:
1.Опрацювати с.244 - 245.
2. Переглянути відеофрагмент «Репродуктивна медицина» за
посиланням https://www.youtube.com/watch?v=7594_4cVgMI
3.*Опрацювати рубрику і дати
відповідь на запитання «Біологія
+ Культура» с. 246.
29.04.2020
Тема. Особливості репродукції людини у зв’язку з її
біосоціальною сутністю
Завдання:
1.Опрацювати § 62.
2. Заповнити таблицю с. 246.
4.*Опрацювати рубрику і дати
відповідь на запитання «Біологія
+ Охорона здоров'я» с. 246.
27.04.2020
Тема. Суть
та біологічне значення запліднення. Причини порушень запліднення у людини
Завдання:
1.Опрацювати § 61.
3. Виконати завдання «Самостійна робота на зіставлення. Запліднення в
людини» с. 241.
4.*Опрацювати рубрику і дати
відповідь на запитання «Біологія
+ Хімія» с. 242.
22.04.2020
Тема. Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини
Завдання:
1.Опрацювати
§ 60.
2.Переглянути відеоурок за
посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=-i2NJAbhW3Ehttps://www.youtube.com/watch?v=-i2NJAbhW3E
3. Заповнити таблицю с. 238.
4.Розв'язати
вправу с.238.
5.*Опрацювати
рубрику і дати відповідь на запитання «Біологія + Латина» на с. 238.
15.04.2020
10 клас біологія
Тема. Поняття про онкогенні фактори та онкологічні
захворювання. Профілактика онкологічних захворювань
1.Опрацювати
§ 59.
2. Скласти схему «Онкогенні чинники» с. 232.
3.*Опрацювати рубрику «Біологія+ Суспільство.
Всесвітній день боротьби проти раку» на с. 234.




13.04.2020
Тема. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки
Завдання:
1.Опрацювати
§ 58.
2.Переглянути відеоурок за
посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=mLkdykVrkCY
3. Виписати визначення с. 228.
4.Виконати завдання «Діяльність»
с.229.
5.*Опрацювати рубрики «Біологія+ Геронтологія»
і «Біологія+ Генеалогія»
дати відповідь на запитання с. 230.
08.04.2020
Тема. Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього
впливають. Старіння та смерть клітин
Завдання:
1.Опрацювати
§ 56, 57 підручника.
2.Переглянути відеоурок за
посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=HuKx2a5HkIM
3. Виписати і замалювати фази мітозу с.
220.
4.Виконати тести с. 226.
5.*Опрацювати рубрику «Біологія+ Наука.
Регуляція клітинного циклу» і дати відповідь на запитання с. 222.

06.04.2020
Тема. Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи. Правила
біологічної етики
Завдання:
1.Опрацювати
§ 55 підручника.
2.Переглянути відеоурок за
посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=HuKx2a5HkIM
3. Розв'язати кросворд с. 230.
4.*Опрацювати рубрику «Біологія+Наукова фантастика. Перспективи
трансплантології» і дати
відповідь на запитання с. 231.

01.04.2020
Тема. Особливості процесів регенерації організму людини
Завдання:
1.Опрацювати
§ 53 підручника.
2.Переглянути відеоурок за
посиланням https://www.youtube.com/watch?v=_sYxy5QM-ec
3.Заповнити
таблицю «Порівняльна характеристика видів регенерації» с. 227.
*4.Опрацювати рубрику «Біологія
+ Медицина», назвіть основні стадії і поясніть, як
відбувається зрощення кісток після перелому.



30.03.2020
Тема. Репродукція як механізм забезпечення безперервності
існування видів
Завдання:
1.Опрацювати
§ 53 підручника.
2.Заповнити
таблицю «Порівняльна характеристика форм розмноження організмів» с. 223.
3.* Дати
відповідь на запитання 10 с. 223.


18.03.2020
Тема. Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі
спадковою схильністю, їхні причини

Опрацювати § 52
підручника.
Виконати завдання:
1.Скласти таблицю
«Основні групи та особливості спадкових захворювань».
2.Виконати вправи
1,2,3*с.216.
3.Опрацювати
рубрику «Біологія + Суспільство. Діти Сонця». Дати відповідь на запитання:
- Чому дітей із синдромом Дауна називають «дітьми Сонця»
і чим вони відрізняються від інших дітей?
4. Виконати тести-онлайн на сайті https:// naurok.com.ua/test/about.
01.04.2020
Тема. Особливості процесів регенерації організму людини
Завдання:
1.Опрацювати
§ 53 підручника.
2.Переглянути відеоурок за
посиланням https://www.youtube.com/watch?v=_sYxy5QM-ec
3.Заповнити
таблицю «Порівняльна характеристика видів регенерації» с. 227.
*4.Опрацювати рубрику «Біологія
+ Медицина», назвіть основні стадії і поясніть, як
відбувається зрощення кісток після перелому.



30.03.2020
Тема. Репродукція як механізм забезпечення безперервності
існування видів
Завдання:
1.Опрацювати
§ 53 підручника.
2.Заповнити
таблицю «Порівняльна характеристика форм розмноження організмів» с. 223.
3.* Дати
відповідь на запитання 10 с. 223.




18.03.2020
Тема. Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини

Опрацювати § 52 підручника.
16.03.2020
Тема. Сучасні завдання медичної генетики
Медична генетика – це розділ генетики людини, що вивчає роль спадкових чинників у розвитку захворювань.
Медична генетика вивчає:
закономірності успадкування і мінливості ознак патології людини;причини виникнення спадкових захворювань людини;
характер їх успадкування в сім’ях;
розповсюдження в популяціях;
специфічні процеси на клітинному і молекулярному рівнях.Основними сучасними завданнями медичної генетики є: • виявлення та опис спадкових захворювань, кількість яких збільшується. На сьогодні вже описано 2 200 аутосомно-домінантних, 1 420 аутосомно-рецесивних, 286 зчеплених зі статтю генних та близько 800 хромосомних захворювань; • визначення ролі генотипу й чинників середовища в розвитку полігенних (мультифакторіальних) захворювань, якими є ішемічна хвороба серця, цукровий діабет, виразкова хвороба, гіпертензія тощо; • розшифрування природи великої кількості спадкових захворювань обміну речовин і розроблення ефективних методів профілактики й лікування (наприклад, непереносимість лактози, фенілкетонурія); • пізнання складної природи схильності до онкологічних захворювань та механізмів її реалізації; • розроблення дослідницьких програм й методик для розширення можливостей медико-генетичного консультування; • профілактика та виліковування спадкових хвороб за допомогою новітніх технологій зміни генів та методів генотерапії. Приклади розв'язку задач.
Задача 1.
Ахондроплазія – розповсюджена форма карликовості (хвороба Парро-Марі),
успадковується як домінантна ознака. Чоловік з короткими кінцівками одружується з
жінкою, що має нормальну будову кінцівок. Яка вірогідність прояву патології у
нащадків, якщо його батько мав нормальні кінцівки?
Дано:
А – ген
ахондроплазії
Р: аа
х Аа
а – ген нормальної довжини G:
а А
АА –
ахондроплазія а
Аа – ахондроплазія F: Аа аа
аа –
нормальна будова кінцівок
ахо норма
___________________________ 50% нащадків страждатимуть вадою
F - ?
Задача 2. Фенілкетонурія – порушення амінокислотного
обміну – аутосомно – рецесивна ознака – викликає накопичення
фенілпіровіноградної кислоти, яка шкідливо впливає на мозок і розвивається
розумова відсталість. У здорових батьків народилась хвора донька. Хто з батьків винний у хворобі доньки?
Дано:
А – ген
норми
Р: Аа х Аа
а – ген фенілкетонурії G:
А А
АА – норма а а
Аа – норма F: АА Аа Аа аа
аа –
фенілкетонурія
норма норма
норма феніл
_____________________ 25% нащадків страждатимуть
фенілкетонурією
F - ? Р - ?
Задача 3. Дефект гіпоплазії (витончення емалі)
успадковується по домінантному типу, що зчеплений з Х-хромосомою. Жінка, яка
має гіпоплазію , вийшла заміж за чоловіка, який мав такий самий дефект. Від
шлюбу народжується здоровий хлопчик. Чи є вірогідність появи здорової доньки в
цій сім’ї?
Дано:
ХА – ген
гіпоплазії
Р: ХАХа х ХА Y
Ха – ген норми G:
ХА ХА
ХАХА – жінка з
гіпоплазією Ха Y
ХАХа – жінка з
гіпоплазією F: ХАХА Х А Х а ХАY Ха Y
ХаХа – жінка норма емалі гіпо гіпо гіпо норма
ХАY – чоловік з
гіпоплазією
Ха Y –
чоловік з норма емаллю 25% здорових хлопчиків ___________________________ 0% здорових
дівчат
F - ? Р - ?
Задача 4. Гемофілія – не згортання крові рецесивна
ознака, що пов’язана з Х
– хромосомою. Жінка, батько якою страждав гемофілією, одружена зі
здоровим чоловіком, звернулись до МГК з проханням визначити вірогідність
народження статі здорової дитини? Яку консультацію надав лікар?
Дано:
ХА – ген
норми
Р: ХАХа х ХА Y
Ха – ген гемофілії G:
ХА ХА
ХАХА – жінка
норми
Ха Y
ХАХа – жінка норми,
носій F: ХАХА ХА Х а ХАY Ха Y
ХаХа – жінка гемофілік, летальність норма норма, носій норма
гемофілік
ХАY – чоловік
норма
Ха Y –
чоловік гемофілік 25% здорових хлопчиків
__________________________ 25% здорових дівчаток
F - ? Р - ?
Задача 5. В МГК звернулася жінка, яка має ІІ групу
крові з приводу батьківства дитини з ІV групою крові. Жінка вважає за батька
чоловіка з ІІ групою. Проведіть спеціалізовану консультацію.
Дано:
ОО – І група Р: АО
х АО
АА, АО – ІІ група G: А А
ВВ, ВО – ІІІ група О О
АВ – ІV група F: АА АО АО
ОО
ІІ гр ІІ гр
ІІ гр І гр
Опрацювати § 51
Розв’язати задачі з медичної генетики на с. 212.
Готуватися до презентації проєкту «Генотерапія та її перспективи» с.212.
Немає коментарів:
Дописати коментар