10 клас біологія

Дистанційне навчання під час карантину

27.05.2020
Підсумковий урок
Переглянути відео-урок за посиланням



25.05.2020
Тема. Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини
Завдання:
1.Опрацювати § 64
2. Переглянути відеоурок за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=0DqNpqjOClk3.

3.Опрацювати рубрики і дати відповідь на запитання «Біологія + Антропологія. Акселерація онтогенезу»,  «Біологія + Література» с. 254.

20.05.2020
Контрольна робота з теми «Репродукція та розвиток»
І рівень  Виберіть одну правильну відповідь (0,5 б.)
1. Бластомери утворюються:
а) при заплідненні;  б) в процесі гаструляції; 
в) в період дроблення; г) в процесі органогенезу.
2. Жіночі гамети: а) рухливі; б) мають подвійний набір хромосом; 
в) не мають стадії формування;  г) не містять запасу поживних речовин.
3.  Процес злиття ядер чоловічої та жіночої статевих клітин називають:
а) запліднення;  б) вагітність;  в) гаметогенез;  г) синкаріогамія.
4.Стадія зародка, коли він складається з одного шару клітин і нагадує порожню всередині кулю: а) бластула;  б) гаструла;  в) нейрула;    г)морула.
5.Генетично запрограмована загибель клітини, в якій провідну роль виконують внутрішньоклітинні механізми:  а) некроз;  б)мейоз;   в) апоптоз;   г) амітоз.
6. Як називається спосіб розмноження при якому новий організм розвивається із незаплідненої яйцеклітини:
а) гермафродитизм;                   б) роздільностатевість;
в) вегетативне розмноження;   г)партеногенез.
7.Пересадка органів і тканин, що відбувається  між організмами одного виду:
а) алотрансплантація;  б) ксенотрансплантація;  
в) автотрансплантація; г) імплантація.
8. Оберіть правильну  послідовність стадій ембріогенезу хордових:
а) гаструла, бластула, нейрула, органогенез;
б) нейрула, гаструла, бластула, органогенез;
в) бластула, гаструла, нейрула, органогенез.
ІІ рівень
Дайте визначення термінам (по 1б.)
9. Плацента  – це …
10. Акросома – це …
11.Некроз – це….
ІІІ рівень
Завдання на відповідність та послідовність ( по 1,5 б.)
12. Встановіть відповідність між терміном та його характеристикою:
1. Мітоз;             а) відбувається  без реплікації ДНК й конденсації хромосом;
2. Амітоз;           б) генетично запрограмована загибель клітини;
3. Мейоз;            в) поділяють на 4 фази: профазу, метафазу, анафазу і телофазу ;
4. Апоптоз;   г) утворюються дочірні клітини з удвічі меншим набором хромосом.
13.Визначте правильну послідовність розвитку організму людини після запліднення:  а) імплантація; б) зигота; в) морула;  г) бластоциста;  д)нейрула; е)плід.
ІV рівень
Дати розгорнуту відповідь (2 б.)
14.Назвіть основні напрями розвитку науки про трансплантацію. Назвіть приклади органів і тканин, що трансплантують у людини найчастіше.  



18.05.2020
Тема. Лабораторна робота 4. Вивчення етапів ембріогенезу
Завдання:
1.Повторити § 63
2.Переглянути відеоурок за посиланням 

3.Виконати лабораторну роботу 4 на тему «Вивчення етапів ембріогенезу» с.249.

13.05.2020
Тема. Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції)
Завдання:
1.Опрацювати § 63
2. Переглянути відеоурок за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=0DqNpqjOClk3.
3.Виписати визначення понять с.247-249
4.*Виконати завдання 10 с. 250.



06.05.2020
Тема. Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини
Завдання:
1.Опрацювати § 63,64.
2. Переглянути відеофрагмент за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=JqpJj-R1zII
3.Заповнити таблицю с. 254.

4.*Опрацювати рубрику і дати відповідь на запитання «Біологія + Мистецтво. Плацента людини» с. 250.

04.05.2020
Тема. Репродуктивне здоров'я. Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини
Завдання:
1.Опрацювати с.244 - 245.
2. Переглянути відеофрагмент «Репродуктивна медицина» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=7594_4cVgMI
3.*Опрацювати рубрику і дати відповідь на запитання «Біологія + Культура» с. 246.




29.04.2020
Тема. Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю
Завдання:
1.Опрацювати § 62.
2. Заповнити таблицю с. 246.

4.*Опрацювати рубрику і дати відповідь на запитання «Біологія + Охорона здоров'я» с. 246.
  
27.04.2020
Тема. Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушень запліднення у людини
Завдання:
1.Опрацювати § 61.
2.Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=Ast5hOVaNbg
3. Виконати завдання «Самостійна робота на зіставлення. Запліднення в людини» с. 241.
4.*Опрацювати рубрику і дати відповідь на запитання «Біологія + Хімія» с. 242.



 22.04.2020
Тема. Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини
Завдання:
1.Опрацювати § 60.
2.Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=-i2NJAbhW3Ehttps://www.youtube.com/watch?v=-i2NJAbhW3E
3. Заповнити таблицю с. 238.
4.Розв'язати вправу с.238.
5.*Опрацювати рубрику і дати відповідь на запитання «Біологія + Латина» на с. 238.


  15.04.2020
10 клас біологія
Тема. Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань
1.Опрацювати § 59.
2. Скласти схему «Онкогенні чинники» с. 232.
3.*Опрацювати рубрику «Біологія+ Суспільство. Всесвітній день боротьби проти раку» на с. 234. 
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ІНТЕРАКТИВНОГО УРОКУ БІОЛОГІЇ З ТЕМИ: Поняття ... МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ІНТЕРАКТИВНОГО УРОКУ БІОЛОГІЇ З ТЕМИ: Поняття ...
Презентація "Тема: Поняття про онкогенні фактори та онкологічні ...
      МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ІНТЕРАКТИВНОГО УРОКУ БІОЛОГІЇ З ТЕМИ: Поняття ...

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ІНТЕРАКТИВНОГО УРОКУ БІОЛОГІЇ З ТЕМИ: Поняття ...
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ІНТЕРАКТИВНОГО УРОКУ БІОЛОГІЇ З ТЕМИ: Поняття ...

13.04.2020
Тема. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки
Завдання:
1.Опрацювати § 58.
2.Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=mLkdykVrkCY
3. Виписати визначення с. 228.
4.Виконати завдання «Діяльність» с.229.

5.*Опрацювати рубрики «Біологія+ Геронтологія» і «Біологія+ Генеалогія» дати відповідь на запитання с. 230. 

  08.04.2020
Тема. Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають. Старіння та смерть клітин
Завдання:
1.Опрацювати § 56, 57 підручника.
2.Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=HuKx2a5HkIM
3. Виписати і замалювати фази мітозу с. 220.
4.Виконати тести с. 226.
5.*Опрацювати рубрику «Біологія+ Наука. Регуляція клітинного циклу» і дати відповідь на запитання с. 222. 
 Митоз — урок. Биология, Общие биологические закономерности (9–11 ...



 06.04.2020
Тема. Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики
Завдання:
1.Опрацювати § 55 підручника.
2.Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=HuKx2a5HkIM
3. Розв'язати кросворд с. 230.
4.*Опрацювати рубрику «Біологія+Наукова фантастика. Перспективи трансплантології» і дати відповідь на запитання с. 231.

Презентація "Трансплантація тканин та органів у людини, її ...



01.04.2020
Тема. Особливості процесів регенерації організму людини
Завдання:
1.Опрацювати § 53 підручника.
2.Переглянути відеоурок за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=_sYxy5QM-ec
3.Заповнити таблицю «Порівняльна характеристика видів регенерації» с. 227.
*4.Опрацювати рубрику «Біологія + Медицина», назвіть основні стадії і поясніть, як відбувається зрощення кісток після перелому.
Презентація "Особливості процесів регенерації організму людини"
Презентація "Особливості процесів регенерації організму людини"
Презентація "Особливості процесів регенерації організму людини"


30.03.2020
Тема. Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів
Завдання:
1.Опрацювати § 53 підручника.
2.Заповнити таблицю «Порівняльна характеристика форм розмноження організмів» с. 223.

3.* Дати відповідь на запитання 10 с. 223.
10 клас профільний рівень: ФОРМИ РОЗМНОЖЕННЯ ОРГАНІЗМІВ
Репродукція організмів » http://uabooks.top

Презентація. Біологія і екологія 10 клас. "Репродукція як механізм ...


18.03.2020
Тема. Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини
Картинки по запросу "Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини"

Опрацювати § 52 підручника.
Виконати завдання:
1.Скласти таблицю «Основні групи та особливості спадкових захворювань».
2.Виконати вправи 1,2,3*с.216.
3.Опрацювати рубрику «Біологія + Суспільство. Діти Сонця». Дати відповідь на запитання:
- Чому дітей із синдромом Дауна називають «дітьми Сонця» і чим вони відрізняються від інших дітей?  
4. Виконати тести-онлайн на сайті https:// naurok.com.ua/test/about.


16.03.2020

Тема. Сучасні завдання медичної генетики

Медична генетика – це розділ генетики людини, що вивчає роль спадкових чинників у розвитку захворювань. 

Медична генетика вивчає:

закономірності успадкування і мінливості ознак патології людини;
причини виникнення спадкових захворювань людини;
характер їх успадкування в сім’ях;
розповсюдження в популяціях;
специфічні процеси на клітинному і молекулярному рівнях.Основними сучасними завданнями медичної генетики є:  виявлення та опис спадкових захворювань, кількість яких збільшується. На сьогодні вже описано 2 200 аутосомно-домінантних, 1 420 аутосомно-рецесивних, 286 зчеплених зі статтю генних та близько 800 хромосомних захворювань; • визначення ролі генотипу й чинників середовища в розвитку полігенних (мультифакторіальних) захворювань, якими є ішемічна хвороба серця, цукровий діабет, виразкова хвороба, гіпертензія тощо; • розшифрування природи великої кількості спадкових захворювань обміну речовин і розроблення ефективних методів профілактики й лікування (наприклад, непереносимість лактози, фенілкетонурія); • пізнання складної природи схильності до онкологічних захворювань та механізмів її реалізації; • розроблення дослідницьких програм й методик для розширення  можливостей медико-генетичного консультування; • профілактика та виліковування спадкових хвороб за допомогою новітніх технологій зміни  генів та методів генотерапії.  Приклади розв'язку задач.

Задача 1. Ахондроплазія – розповсюджена форма карликовості (хвороба Парро-Марі), успадковується як домінантна ознака. Чоловік з короткими кінцівками одружується з жінкою, що має нормальну будову кінцівок. Яка вірогідність прояву патології у нащадків, якщо його батько мав нормальні кінцівки?

Дано:

А – ген ахондроплазії                                  Р:   аа   х    Аа

а  – ген нормальної довжини                      G:    а           А

АА – ахондроплазія                                                          а

Аа – ахондроплазія                                       F:    Аа       аа

аа – нормальна будова кінцівок                         ахо      норма

  ___________________________              50% нащадків страждатимуть вадою        

F - ?

Задача 2.  Фенілкетонурія – порушення амінокислотного обміну – аутосомно – рецесивна ознака – викликає накопичення фенілпіровіноградної кислоти, яка шкідливо впливає на мозок і розвивається розумова відсталість. У здорових батьків народилась хвора донька. Хто з батьків винний у хворобі доньки?

Дано:

А – ген норми                                 Р:   Аа   х    Аа

а  – ген фенілкетонурії                   G:    А           А

АА – норма                                              а            а

Аа – норма                                       F:   АА        Аа           Аа           аа

аа – фенілкетонурія                              норма     норма       норма        феніл

_____________________          25% нащадків страждатимуть фенілкетонурією                        

F - ?    Р - ?

Задача 3.  Дефект гіпоплазії (витончення емалі) успадковується по домінантному типу, що зчеплений з Х-хромосомою. Жінка, яка має гіпоплазію , вийшла заміж за чоловіка, який мав такий самий дефект. Від шлюбу народжується здоровий хлопчик. Чи є вірогідність появи здорової доньки в цій сім’ї?  

Дано:

ХА – ген гіпоплазії                                    Р:   ХАХа   х    ХА Y

Ха  – ген норми                                         G:    ХА             ХА

ХАХА – жінка з гіпоплазією                            Ха              Y   

ХАХа –  жінка з гіпоплазією                    F:   ХАХА    Х А Х а     ХАY     Ха Y

ХаХа –  жінка норма емалі                               гіпо           гіпо          гіпо        норма

ХАY – чоловік з гіпоплазією                          
 Ха Y – чоловік з норма емаллю                      25% здорових хлопчиків                 ___________________________                        0%  здорових дівчат
F - ?    Р - ?

Задача 4.  Гемофілія – не згортання крові рецесивна ознака, що пов’язана з Х – хромосомою. Жінка, батько якою страждав гемофілією, одружена зі здоровим чоловіком, звернулись до МГК з проханням визначити вірогідність народження статі здорової дитини? Яку консультацію надав лікар?
Дано:
ХА – ген норми                                        Р:   ХАХа   х    ХА Y
Ха  – ген гемофілії                                   G:    ХА             ХА             
ХАХА – жінка норми                                      Ха              Y   
ХАХа –  жінка норми, носій                    F:   ХАХА    ХА Х а       ХАY     Ха Y
ХаХа –  жінка гемофілік, летальність              норма    норма, носій    норма    гемофілік
ХАY – чоловік норма
 Ха Y – чоловік гемофілік                                25% здорових хлопчиків                          
 __________________________                       25% здорових дівчаток
F - ?    Р - ?
Задача 5.  В МГК звернулася жінка, яка має ІІ групу крові з приводу батьківства дитини з ІV групою крові. Жінка вважає за батька чоловіка з ІІ групою. Проведіть спеціалізовану консультацію.
Дано:
ОО – І група                                    Р:      АО     х      АО
АА, АО – ІІ група                           G:       А                А
ВВ, ВО – ІІІ група                                     О                 О      
АВ – ІV група                                  F:       АА         АО       АО      ОО
                                                                   ІІ гр            ІІ гр           ІІ гр          І гр                                                                          
Опрацювати § 51
Розв’язати задачі з медичної генетики на с. 212.
Готуватися до презентації проєкту «Генотерапія та її перспективи» с.212.

Немає коментарів:

Дописати коментар