Дистанційне навчання під час карантину
28.05.2020
Тема.
Підсумковий урок
Переглянути відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=j5h7LgsnPzc26.05.2020
Тема.
Виконання тренувальних вправ і розв'язок розрахункових задач
1.Виконати онлайн-тести за посиланнями:
-https://naurok.com.ua/test/osnovni-klasi-neorganichnih-spoluk-rozrahunkovi-zadachi-za-rivnyannyam-reakci-516929.html
2. Розв'язати задачі.
Задача 1. До розчину, що містить 0,01 моль натрій сульфату, додали
розчин, що містить 3,12г барій хлориду. Яка маса осаду утворилася?
Задача 2. Яка маса солі утвориться внаслідок взаємодії 8г магній оксиду і 8г сульфур (УІ) оксиду.
Задача 3. Який об’єм аміаку утвориться внаслідок взаємодії азоту об'ємом 30л і водню об’ємом 120л.
*Задача 4. Змішали 12г порошку сірки і 18 г алюмінієвих ошурок. Суміш нагріли. Яка речовина прореагує повністю? Визначити масу добутого алюміній сульфіду.
Задача 2. Яка маса солі утвориться внаслідок взаємодії 8г магній оксиду і 8г сульфур (УІ) оксиду.
Задача 3. Який об’єм аміаку утвориться внаслідок взаємодії азоту об'ємом 30л і водню об’ємом 120л.
*Задача 4. Змішали 12г порошку сірки і 18 г алюмінієвих ошурок. Суміш нагріли. Яка речовина прореагує повністю? Визначити масу добутого алюміній сульфіду.
21.05.2020
Тема.
Узагальнення знань за курс неорганічної хімії 8 класу
1.Дайте назви поданим хімічним
сполукам, вкажіть клас до якого належать ці хімічні сполуки. У одній із сполук, на Ваш вибір, обчисліть масову частку
неметалу. Для кожної сполуки вкажіть тип хімічного зв’язку.
1) AlCl3; 2) CаF2; 3) SO2; 4) NaОH; 5) HNO2; 6) H2Se; 7) H3AsO4; 8)N2O5; 9) LiOH;10) HClO4; 11) Ca(OH)2;12) HF;13)Zn(OH)2; 14) P2O5; 15) КOH; 16)ZnS; 17) Fe(OH)2; 18) CO2; 19)MgO; 20) LiNO3.
2. Розв’яжіть задачі.
1)Обчисліть
масу HClO4,
яка відповідає кількості речовини 2,5 моль.
2) На цинк масою 2,6 г подіяли хлоридною кислотою
до повного його розчинення, який об’єм газу( н. у.) при цьому виділився?
3)* На
суміш масою 15 г, що складається з барію та його оксиду подіяли хлоридною кислотою. При цьому
виділилося 2, 24 л газу (н. у.) . Визначити маси компонентів суміші.
3.Напишіть рівняння реакцій, за допомогою яких можна здійснити
перетворення:
1) Li
→ Li2O
→ LiOH→Li2SO4
2)K2CO3 → KOH
→ К2SO4→
KNO3
3)*Al → AlCl3 →
Al(OH)3→ Na3AlO3 →Al2(SO4)3
14.05.2020
Тема. Аналіз
контрольної роботи
12.05.2020
Контрольна робота з теми «Основні класи неорганічних
сполук»
І рівень (по 0,5 б.)
1.Вкажіть в якому рядку
розміщені формули основ:
а) CaO,
NaOH, H2O;
б) Р2О5, ZnO,
Cr(OH)3;
в) Са(ОН)2, Mn(OH)4, Al(OH)3
2.Вкажіть в якому рядку
розміщені формули кислот:
a) H2SO4, HCl, H2S
б) КОН,
Zn(OH)2, Ва(ОН)2
в) NaOH, HI, K2CO3
3.Найпоширеніший
оксид у природі:
а)А1203; б)СаО;
в)Н20; г)Fе203.
4.Хімічне рівняння СаО + Н20 = ... буде
правильним, якщо крапки замінити на:
а)Са + Н202; б) Са(ОН)2; . в) Са(ОН)2 + Н2.
5.Користуючись витискувальним рядом металів, визначте, який
метал витісняє водень із кислот: a)Fe; 6)Ag; в) Сu; г) Pt.
6.У якому середовищі лакмус має фіолетове забарвлення?
а) кислому; б) нейтральному; в) лужному.
ІІ рівень (по 1 б.)
7.Напишіть формули оксидів і дайте
їм назву:
К+, Mg+2, Mn+4, Cr+3, Zn+2
8.Допишіть рівняння можливих реакцій, вкажіть тип
реакції:
1.CaO + H2O →
2.Fe(OH)3 →
3.KOH + HNO3 →
4.CuO + HCl →
5. Zn+ HCl→
6. Mg(OH)2+ CO2
→
9. Складіть рівняння реакції
натрій сульфату з: а) барій хлоридом,
б) купрумом.
ІІІ рівень (по 1,5 б.)
10.Здійсніть перетворення:
Ba à BaO à Ba(OH)2àBaCl2àBaCO3àCO2
11.Яка кількість речовини
гідроксиду купруму (ІІ) розклалася, якщо в результаті утворилося 16 г купруму
(ІІ) оксиду.
ІV рівень (3 б.)
12* Залізну
пластину масою 50 г занурили в розчин купрум (ІІ) сульфату. Коли вона вкрилася
міддю, її маса збільшилася на 1,5 г. Обчисліть масу заліза, що перейшло в
розчин, масу міді, що виділилася на пластині.
07.05.2020
Тема.
Виконання тренувальних вправ та розв'язок розрахункових задач
Завдання:1.Переглянути відеоурок за посиланням:
2. Записувати всі завдання з відеоуроку.
3. Виконати завдання на блозі вчителя:
1. Дописати хімічні рівняння і зазначити тип реакції:
СаО + Н2О =
Мg + НС1 =
ВаС12+Н2SО4 =
Fe(OH)3=t
Аl2О3 + НNO3 =
Zn (ОН)2 + NaOH =
Аl2(SО4)3+КОН =
Аl2(SО4)3+КОН =
МgSО4 + LiОН =
ZnО + Н3РО4 =
Nа2О + НСl =
2. Розв'язати задачі.
1.Калій нітрат при нагріванні розкладається на калій нітрит (KN02) та кисень. Яку
масу калій нітрату треба розкласти, щоб у добутому кисні спалити сірку масою
1,6 г?
2.До кальцій карбонату масою 12 г
долили сульфатної кислоти масою 14 г. Який об'єм газу виділився?
3.*У результаті розкладання 10 г карбонату
двовалентного металу виділилось 4,4 г вуглекислого газу. Встановити формулу карбонату.
05.05.2020
Тема.
Виконання тренувальних вправ та розв'язок розрахункових задач
Завдання:
2. Записувати всі завдання з відеоуроку.
3. Виконати завдання:
1. Дописати рівняння реакцій:
1)
K + H2O
→
2)
P2O5
+ H2O →
3)
Al + H2SO4 →
4)
FeO + HCl →
5)
Cr2O3
+ H2SO4 →
6)
Fe(OH)2 + HCl →
7)
PbO + H2
→
8)
N2O5
+ CaO →
9)
Na2CO3
+ H2SO4 →
10)AgNO3 + HCl →
2. Здійснити перетворення:
К → К2О
→ КОН → КзРО4
3.Задача.
1.Яка маса фосфор(V) оксиду утвориться
при згоранні фосфору масою 6,2 г. Яка маса натрій гідроксиду може прореагувати
з цим оксидом до утворення натрій ортофосфату?
2.* До складу речовини входять: Кальцій — 29,4%, Гідроген — 0,74%, Фосфор —
22,8% та Оксиген. Знайдіть формулу речовини та обчисліть її відносну
молекулярну масу.
30.04.2020
Тема. Практична
робота 3. Розв'язування експериментальних задач
Завдання:
1.Переглянути відеоурок за
посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=uojTfIgAWVE
2. Виконати роботу с. 128.
28.04.2020
Тема. Значення
експериментального методу в хімії. Технологія розв'язання експериментальних задач
Завдання:
1.Переглянути відеофрагмент за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=Pp65ZMSlpIM
2. Записати досліди й рівняння
реакцій з відеофрагменту.
23.04.2020
Тема. Загальні
способи добування оксидів, основ, кислот, солей
Завдання:
1.Переглянути відеоурок
«Способи добування оксидів, кислот, солей, основ» за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=vBbqBt1qMx8
2. Опрацювати § 33.
3.Виписати
всі рівняння реакцій с.124,125.
4.Виконати
завдання 1,2,4* с.125.
Тема. Використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров'я людини
Навчальні проєкти
з тем:
1.Неорганічні
речовини – представники основних класів у будівництві й побуті.
2.Хімічний
склад і використання мінералів.
3.Вплив
хімічних сполук на довкілля і здоров'я людини.
Завдання:
1.Переглянути відеофрагмент за
посиланням:
2. Опрацювати § 36.
3.Виконати
завдання 1-3 с.132.
4.*
Виконати один з проєктів.
Результати
представити у вигляді презентації, фотозвіту, відео тощо.
16.04.2020
Тема. Поширеність
у природі оксидів, кислот, основ і середніх солей
1.Переглянути відеоурок за
посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=t0q0n92QP7o&feature=emb_logo
2. Опрацювати
с.92-93, 109, 119.
3.* Написати есе «Моє довкілля».
Перевірте виконану таблицю:
Вихідна речовина
|
Продукт реакції
|
Рівняння реакції
|
||
1
|
Са
|
Са(ОН)2
|
Са+2H2O= Са(ОН)2+H2
|
|
2
|
CH4
|
CO2
|
CH4+2O2= CO2+ 2H2O
|
|
3
|
Na2CO3
|
NaCl
|
Na2CO3+2HCl=2NaCl+CO2+ H2O
|
|
4
|
Zn
|
H2
|
Zn+2HCl= ZnCl2+ H2
|
|
5
|
AlCl3
|
Al(OH)3
|
AlCl3+3NaOH= Al(OH)3+ 3NaCl
|
|
6
|
MgO
|
MgCO3
|
MgO+CO2= MgCO3
|
|
7
|
Fe(OH)3
|
Fe2O3
|
2Fe(OH)3= Fe2O3+ 3H2O
|
|
8
|
S
|
SO2
|
S+O2= SO2
|
|
9
|
CO2
|
CaCO3
|
CO2+CaO= CaCO3
|
Вихідна речовина
|
Продукт реакції
|
Вихідна речовина
|
Продукт реакції
|
||||||||
М
|
m
|
V
|
υ
|
М
|
m
|
V
|
υ
|
||||
1
|
Са
|
Са(ОН)2
|
40
|
20
|
11,2
|
0,5 моль
|
74
|
37
|
11,2
|
0.5 моль
|
|
2
|
CH4
|
CO2
|
16
|
3,2
|
5 л
|
0,2
|
44
|
9,68
|
4,928
|
0,2
|
|
3
|
Na2CO3
|
NaCl
|
106
|
10,6 г
|
2,24
|
0,1
|
58,5
|
11,7
|
4,48
|
0,2
|
|
4
|
Zn
|
H2
|
65
|
6,5
|
2,24
|
0,1
|
2
|
0,2
|
2,24
|
0,1 моль
|
|
5
|
AlCl3
|
Al(OH)3
|
133,5
|
13,35
|
2,24
|
0,1
|
78
|
7,8 г
|
2,24
|
0,1
|
|
6
|
MgO
|
MgCO3
|
40
|
8 г
|
4,48
|
0,2
|
84
|
16,8
|
4,48
|
0,2
|
|
7
|
Fe(OH)3
|
Fe2O3
|
107
|
21,4
|
4,48
|
0,2
|
160
|
64
|
8,96
|
0,4 моль
|
|
8
|
S
|
SO2
|
32
|
2,56
|
1,792
|
0,08
|
64
|
5,12
|
1,8 л
|
0,08
|
|
9
|
CO2
|
CaCO3
|
44
|
3,96
|
2 л
|
0,09
|
100
|
9
|
2
|
0,09
|
Тема. Розрахункові
задачі. Обчислення за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини
реагентів та продуктів реакцій
1.Повторити
формули обчислення
маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.
2.Розв’язати задачі.
Заповніть пропуски в таблиці, розв'язавши задачі.
Вихідна речовина
|
Продукт реакції
|
Рівняння реакції
|
Вихідна речовина
|
Продукт реакції
|
||||||||
М
|
m
|
V
|
υ
|
М
|
m
|
V
|
υ
|
|||||
1
|
Са
|
Са(ОН)2
|
0,5 моль
|
|||||||||
2
|
CH4
|
CO2
|
5 л
|
|||||||||
3
|
Na2CO3
|
NaCl
|
10,6 г
|
|||||||||
4
|
Zn
|
H2
|
0,1 моль
|
|||||||||
5
|
AlCl3
|
Al(OH)3
|
7,8 г
|
|||||||||
6
|
MgO
|
MgCO3
|
8 г
|
|||||||||
7
|
Fe(OH)3
|
Fe2O3
|
0,4 моль
|
|||||||||
8
|
S
|
SO2
|
1,8 л
|
|||||||||
9
|
CO2
|
CaCO3
|
2 л
|
09.04.2020
Тема. Розрахункові задачі. Обчислення за хімічними рівняннями маси, об’єму,
кількості речовини реагентів та продуктів реакцій
1.Повторити § 26, формули обчислення маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій
2.Розв’язати задачі 2-4,10* с. 102.
Приклади розв’язку задач
1) Обчислення маси реагента за масою іншого реагенту.

Дано:
m( Н2О)
= 55г Розв’язання
m(CаO) – ? 1) Записуємо рівняння реакції купрум оксиду з водою

CаO+ H2O = Cа(OH)2↓
2)
Обчислюємо значення молярних мас
речовин, що вступили в реакцію:
M(CаO) = 40 + 16 =
56г/моль
M(H2O ) = 1х2 +16 = 18 г/моль.
3)
Запишемо маси й відповідні дані,
використовуючи рівняння реакції:
Х г 55 г
CuO + H2O =Cu(OH)2↓
М=56
г/моль М=18 г/моль
m=56 г m= 18 г
4)Підписавши
значення мас під формулами речовин, за якими будемо виконувати обчислення, а
невідомі – над формулами, складаємо пропорцію:
х г - 55 г
56 г - 18 г
5) Обчислюємо
невідоме, позначене х: х=385 г
Відповідь: у
реакцію вступить 385 г CаO
2) Обчислення об’єму реагенту за масою іншого реагенту.

Дано:
Розв’язання
m(H2O) = 12,6г 1) Записуємо рівняння
реакції:

2) Обчислюємо
молярну масу води:
M(H2O) =
18г/моль
3) Обчислюємо
кількість речовини води в порції масою 12, 6 г:
v =12,6 : 18 = 0,7 моль
4) На
основі рівняння складаємо пропорцію:
0,7 моль х
H2O + SO3= H2SO4
1 моль 1 моль
Отже, х= 0,7 моль
5)
Обчислюємо об’єм 0,7 моль сульфур(VI) знаючи, що молярний об’єм становить
22,4 л/моль:
V= ٧ хVm
V(SO3) = 22,4 л/моль х 0,7 моль = 15,68 л
Відповідь: у реакції прореагувало 15, 68 л сульфур(VI) оксиду
3)Обчислення кількості речовини реагенту
та продукту реакціїза відомою кількістю речовини іншого реагенту.
Задача 3. Обчислити кількість речовини азоту, що вступив у реакцію, та кількість
речовини амоніаку, що утворився внаслідок реакції, якщо прореагував водень
кількістю речовини 12 моль.

n(H2 ) = 12 моль 1) Записуємо рівняння реакції й надписуємо дані:

٧ ( N2) – ? 12 моль
х у
3 H2 + N2 = 2NH3
3 моль 1 моль 2 моль
2) Обчислюємо кількість речовини азоту й амоніаку:
х (N2)= 12 моль х 1 моль : 3 моль = 4 моль;
у(NH3)= 12 моль х 2 моль : 3 моль = 8 моль
Відповідь: в реакцію
вступило 4 моль, а внаслідок реакції утворилося 8 моль амоніаку.
Задача 4. Внаслідок взаємодії ферум (ІІ) оксиду з хлоридною
кислотою утворився ферум (ІІ) хлорид масою 12,7 г. Обчисліть масу ферум (ІІ)
оксиду, що вступив в реакцію.

m ( FeCl2 ) = 12,7 г х г 12,7 г

m (
FeO ) – ? 1 моль 1 моль
М= 72 г/моль М= 127 г/моль
m= 72 г
m= 127 г
х= 7,2 г
Відповідь: m ( FeO ) = 7,2 г
Задача 5. Через
розчин, що містив натрій гідроксид масою 4 г, пропустили карбон(IV) оксид до
утворення натрій карбонату. Обчисліть об’єм карбон(IV) оксиду та масу
утвореного продукту.


V(CO2 ) – ? 2 NaOH +
CO2 = Na2CO3
+ H2O
m(Na2CO3 ) –
? 2 моль 1
моль 1 моль
М=40г/моль Vm=22,4л/моль М=106г/моль
m= 80 г V= 22,4 л m= 106 г
х= 5,3 (г) - m(Na2CO3 )
у= (л) - V( CO2 )
Відповідь: V( CO2 ) = 1,12 л, m(Na2CO3 ) = 5,3 г
07.04.2020
Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми
«Загальна характеристика оксидів, кислот, основ і солей»
Завдання:
1.Повторити § 34
2.Повторити визначення оксидів, кислот, основ і солей.
3.Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=t0q0n92QP7o
4. Виконати завдання 1 с. 127, 3,4,5* с. 128 з рубрики «Завдання для самоконтролю».
3.Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=t0q0n92QP7o
4. Виконати завдання 1 с. 127, 3,4,5* с. 128 з рубрики «Завдання для самоконтролю».
Вправа "Розминка"
1.Які класи складних неорганічних сполук
ви знаєте? ( ..., ..., ..., ...)
2.Складні речовини, що складаються з
атомів металу й Оксигену, називаються... (....)
3.За кількістю атомів Гідрогену кислоти
поділяються на...(..., ..., ...)
4.Оксиди класифікуються на
кислотні й... (....)
5.У результаті взаємодії кислотного
й основного оксидів утворюється...
(...)
6.Назвіть формули їдкого натру (...)
7.Розчинні
у воді основи називаються...(...)
8.Складні
речовини, утворені атомами гідрогену і кислотними залишками називаються (...)
9.Як
називаються речовини з допомогою яких виявляють кислоти, луги
(...)
10. Яка кислота і де виробляється
нашим організмом?(..., ...).
11. Які кислоти ми використовуємо в їжі?( органічні кислоти: ..., ..., ..., ...)
12. Прізвище автора ряду активності металів (...)
13.Яку кислоту ми п’ємо разом з газованими напоями?(...).
14. Назвіть
нерозчинну у воді кислоту?
15. Який оксид є найпоширенішим у літосфері?(...)
16. З якими металами не буде взаємодіяти хлоридна кислота?(...)
02.04.2020
Тема. Практична робота. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук
Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=t0q0n92QP7o
Виконати роботу (теоретично, письмово) за завданнями с. 123.
31.03.2020
Тема. Генетичні
зв’язки між основними класами неорганічних сполук
Завдання:
1.Повторити § 35
2.Повторити визначення оксидів, кислот, основ і солей.
3.Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=t0q0n92QP7o
4.Виконати ряд перетворень, записати відповідні рівняння
реакцій, зазначити їх тип. 1. Мg → МgО → МgСl2 → Мg(ОН)2 → МgSО4;
2. Zn → ZnО → Zn(NО3)2 → Zn(ОН)2 → ZnСl2;
*5. Запишіть рівняння реакцій за допомогою яких
(теоретично) можна отримати кальцій хлорид.
19.03.2020
Тема. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук
Виконання тренувальних вправ
Завдання 1.
Із чотирьох елементів – Алюміній, Хлор, Оксиген, Гідроген – складіть формули: однієї основи, однієї кислоти, однієї середньої солі.
Завдання 2.
Речовини деяких солей не можна зберігати в залізному посуді. Які з перелічених речовин – купрум(ІІ) нітрат, натрій нітрат, хлоридна кислота – вступатимуть у реакцію заміщення із залізом?
Завдання 3.
P → P2O5 → H3PO4 → Mg3(PO4)2
Al → Al2O3 → Al2(SO4)3 → Al(OH)3 → AlCl3
K → K2O → KOH → K2SO4 → BaSO4
Завдання 4.
Визначте речовину С, що утворюється в результаті перетворень:
P → P2O5 → A
Ca → CaO → B
A + B → C
S → SO2 → SO3 → A
Ba(OH)2 → ВaO → B
A + B → C
Завдання 5.
Обчисліть масу кальцій карбонату, якщо для реакції Са → СаО → СаСО3 взяли кальцій масою 30 г.
Опрацювати § 35
Виконати завдання 2,3,4* с. 130
Дізнатися більше:
https://www.youtube.com/watch?v=SmPEmon2hhw
Тема. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями
Завдання 1. Скласти формулу за назвою.Кальцій хлорид - ___________, магній бромід - _______________
Алюміній сульфат -__________, ферум (ІІІ) силікат - _____________
Натрій фосфат - _____________, купрум (ІІ) нітрат - _________________
Завдання 2. У даному переліку речовин підкресли солі.
Дай назву середнім солям. HCl, CaO, H2O, NaBr, Br2O7, CuSO4, NaHCO3, FeOHCl, NaKSO4, SO2, HNO3,
К2[Zn (ОH)4].
Хімічні властивості солей
1. Взаємодія солей з кислотами
Реакція можлива якщо новоутворена кислота слабша за кислоту, що реагувала.
К2СO3 + Н2SO4 = К2SO4 +Н2O + СO2
Ознака реакції — виділення газоподібної речовини.
2. Взаємодія солей з основами - лугами
А12(SO4)3 + 6NaОН = 2Аl(ОН)3 +3Na2SO4
Солі взаємодіють з лугами, якщо утворюється нерозчинна сіль
або основа.
3. Взаємодія солей з солями.
ВаС12 + Na2SO4= ВаSO4 + 2NаС1
Розчини солей взаємодіють між собою, якщо в результаті реакції
одна із новоутворених солей є нерозчинною.
4. Взаємодія солей з металами
СuSO4 + Zn = Сu + ZnSO4
Сu + ZnSO4 ≠
Розчини солей взаємодіють з не дуже активними металами тільки
тоді , коли метал, який додається, активніший за той, що входить до складу
солі.
Завдання:
Опрацювати § 32
Вивчити правила с.120-122
Виконати завдання 2-5,6* с.122
* Переглянути відео дослід "Сатурнове дерево" (Демонстрація досліду
електролізу оцтовокислого свинцю, розчиненого у воді).
Немає коментарів:
Дописати коментар