10 клас хімія

Дистанційне навчання під час карантину

28.05.2020
Підсумковий урок
Переглянути відео-урок за посиланням:



26.05.2020
Тема. Навчальні проєкти з тем:
1.Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні.
2.Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок.
Завдання:

Виконати один з проєктів. 

21.05.2020
Тема. Роль органічної хімії у розв'язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів
1.Опрацювати § 34.
2. Переглянути відеоурок за посиланням: 
3.Виконати завдання 3 с.197.
роль хімії у розв"язанні продовольчої проблеми - презентація з хімії
Роль хімії в сучасному матеріальному виробництві
Хімія в сучасному матеріальному виробництві - презентація з хімії
Хімія в сучасному матеріальному виробництві - презентація з хімії
роль хімії у розв"язанні продовольчої проблеми - презентація з хімії
19.05.2020
Контрольна робота з теми «Багатоманітність та зв'язки між класами органічних речовин»
І рівень (по 0,5 б.)
1.Позначте формулу та назву алкану, що за нормальних умов є газом:
А.С5Н12       Б.С10Н22        В.С8Н18        Г.С3Н8
2.Позначте характерну властивість, за якою органічні речовини відрізняються від неорганічних:
А.Здатність вступати в реакції приєднання
Б.Здатність сполучатися з іншими речовинами
В.Органічні речовини переважно молекулярної будови 
Г.Органічні речовини – це йонні сполуки.
3.Позначте сполуку Карбону, що не належить до органічних речовин:
А.крохмаль    Б.оцтова кислота    В.натрій карбонат     Г.етиловий спирт
4.Вкажіть загальну формулу гомологічного ряду алканів:
А.СпН2п-2         Б.СпН2п           В.СпН2п+2         Г.СпН2п-6                 
5. Речовина складу С2Н5- NH2 має назву:
А. метиламін; Б. метилпропіламін; В. аміноетанова кислота; Г. етиламін
6. За складом глюкоза належить до:
А) одноатомних спиртів; Б) альдегідів; В) альдегідоспиртів.
ІІ рівень (по 1 б.)
7. Встановіть відповідність між назвами речовин та їх формулами:
А. гептан                                             1.С5Н11СІ
Б. хлоропропан                                   2.СНСІ3
В. хлороформ                                     3.С3Н7СІ
Г. тетрахлорометан                            4.С7Н16
                                                             5.ССІ4
8. Встановіть відповідність між формулою спирту , його назвою та дією на організм людини:
А.СН3ОН               1.Пропанол        І.Надмірне вживання викликає алкоголізм
Б.С2Н5ОН              2.Етанол             ІІ. Спричиняє сліпоту
                               3.Метанол          ІІІ. Не впливає на організм
ІІІ рівень 
9.(1б.) Встановіть відповідність між тривіальними та систематичними назвами кислот 
А. пропіонова                    1. гексанова
Б.масляна                           2. пропанова
В. оцтова                            3.бутанова
Г.валеріанова                      4.етанова
                                             5.пентанова
10.(2б.)Здійснити перетворення:
С→СН4→С2Н2→С2Н4→С2Н5ОНСН3СООНСН3СООNa
Вкажіть суму всіх коефіцієнтів другого рівняння:
А.7      Б.5       В.9      Г.6      Д.14
IV. рівень (по 2 б.)
11. Обчисліть масову частку глюкози (%) в новоутвореному розчині, якщо до 400 г розчину, з масовою часткою глюкози 3%, додали 150 г води.
12. Внаслідок спалювання вуглеводню масою 1,5 г утворилися оксид карбону (ІV) об’єму 2,24 л (н.у.) та вода масою 2,7 г. Виведіть формулу вуглеводню, якщо відносна густина його за повітрям становить 1,0345.

14.05.2020
Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми «Багатоманітність та зв'язки між класами органічних речовин»
1.Повторити §§ 32,33.
2. Переглянути відеоурок за посиланням: 
3. Розв'язати задачі.
1. Для одержання негашеного вапна прожарюють вапняк. Обчисліть об’єм вуглекислого газу, який утвориться під час одержання 1 т кальцій оксиду.
2.* У процесі коксування з 1 т вугілля одержують 9 кг сульфур (IV) оксиду. За добу коксохімічний завод переробляє 6000 т вугілля. Яку масу сульфатної кислоти можна добути за рік роботи коксохімічного заводу при повному вловлюванні сульфур (IV) оксиду.

12.05.2020
Тема. Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти)
1.Опрацювати § 33.
2. Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=nqc3CTJC1VA

3.Виконати завдання 1-4, *завдання 3 з рубрики «Працюємо з медійними джерелами» с.192.

05.05.2020
Тема. Розрахункові задачі. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок
Завдання:1.Переглянути відеоурок за посиланням:
     2.Записати розв'язок задачі з відеоуроку.
3. Розв'язати задачі.

30.04.2020
Тема. Розрахункові задачі. Виведення молекулярної формули органічної речовини
Завдання:
1.Повторити формули для розв’язування задач на виведення молекулярної формули органічної речовини.
2. Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=pwOfOBXfE90 і записати задачі з відеоуроку.
3.Опрацювати зразки розв’язаних задач с. 23 і блог учителя.
4. Виконати задачі:
Задача 1.
Внаслідок спалювання вуглеводню масою 1,5 г утворилися оксид карбону (ІV) об’єму 2,24 л (н.у.) та вода масою 2,7 г. Виведіть формулу вуглеводню, якщо відносна густина його за повітрям становить 1,0345.
Задача 2.
Масова частка Карбону в органічній речовині становить 82,76 %, Гідрогену — 17,24 %. Визначте формулу речовини, якщо відносна густина її за воднем становить 29.
Задача 3.

 При спалюванні органічної речовини масою 6,19 г одержали вуглекислий газ масою 19,46 г і воду 7,97 г. Густина випарів цієї речовини за повітрям становить 2,414. Визначте формулу речовини.



28.04.2020
Тема. Зв'язки між класами органічних сполук
Завдання:
1.Повторити § 32.
2.Виконати завдання 2,3, *завдання 3 з рубрики «Застосовуємо» с.186.
3. Переглянути відеопрезентацію «Генетичні зв'язки між класами органічних сполук» за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=EohUe5QPciI


23.04.2020
 Тема. Зв'язки між класами органічних сполук
1.Опрацювати § 32 підручника.
2.Виписати рівняння реакцій с.185,186.
3.Виконати завдання 2,3, *завдання 3 з рубрики «Попрацюйте групами» с.186.
4. Переглянути відеопрезентацію «Генетичні зв'язки між класами органічних сполук» за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=aIBWdpI-OfA

21.04.2020
Тема. Узагальнення та систематизація знань з тем «Нітрогеновмісні органічні сполуки», «Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі»
   1.     Повторити §23-31.
   2.     Виконати онлайн-завдання за посиланням: https://naurok.com.ua/test/nitrogenovmisni-organichni-spoluki-sintetichni-visokomolekulyarni-rechovini-i-polimerni-materiali-na-h-osnovi-94060.html


 16.04.2020
Тема. Вплив полімерних матеріалів на здоров'я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас у контексті сталого розвитку суспільства. Навчальні проєкти з тем:
1.Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів.
2.Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу.
3.Перспективи одержання і застосування полімерів із наперед заданими властивостями.
4.Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас.
5.Виготовлення виробів із пластикових пляшок.
1.Опрацювати с.168
2.Виконати один з проєктів.

Результати представити у вигляді презентації, фотозвіту, відео тощо.


  14.04.2020   
Тема. Синтетичні волокна: хімічні властивості і застосування. Навчальний проєкт з теми: «Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості»
1.Опрацювати § 31.
2. Виписати і запам’ятати класифікацію волокон с.178.
3. Виконати завдання 1, * «Працюємо з медійними джерелами» с. 183.
Презентація на тему Штучні і синтетичні волокна (варіант 2 ...
Презентация на тему: "Штучні і синтетичні волокна. Поняття про ...
Синтетичні волокна. Поліестерові й поліамідні волокна, їхній склад ...
Презентация на тему: "Штучні і синтетичні волокна. Поняття про ...
09.04.2020
Тема. Каучуки. Гума. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання
Завдання:
1.Опрацювати § 30.
2.Переглянути відеофрагмент «Натуральний каучук» за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=sQiVmLTLN_o
3.Виписати і запам’ятати формули каучуків, рівняння  полімеризації.
4. Виконати тести 1-4 с. 176.
Каучуки. Гума - презентация онлайн

каучук.гума
Презентація "Каучук, гума. Синтетичні волокна"
  Каучуки. Гума - презентация онлайн
   Синтетичні каучуки, гума

07.04.2020
Тема. Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси
Завдання:
1.Опрацювати § 28, 29.
2.Вивчити правила с. 158-160.
3.Виконати тести 1-6  с. 162, задачі 5,6* с. 170.
4. Виписати і запам’ятати формули найпоширеніших пластмас с. 169.
Презентация на тему: "Пластмаси Реакції полімеризації та ...

Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери - Хімія. Рівень ...
Полімери. Каучуки. Гума - презентація з хімії
Поімерні метали - презентація з хімії
Загальна характеристика пластмас
Матеріали хімічного походження. Композиційні матеріали. Полімери ...

02.04.2020
Тема. Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків.
Навчальні проєкти з тем:
1.Синтез білків.
2.Збалансоване харчування – запорука здорового життя
3.Виведення плям органічного походження 
Завдання:
Опрацювати § 25,26.
Вивчити правила с. 144,152.
Виконати завдання 1-10, 11* і 12* с. 154-156.
Виконати один з проєктів:
1.Синтез білків.
2.Збалансоване харчування – запорука здорового життя
3.Виведення плям органічного походження
Результати представити у вигляді презентації, фотозвіту, відео тощо.

Хімічні властивості білків — Споруда оранізму

Презентація на тему Білки та Амінокислоти — презентації з хімії ...
   Презентація на тему «Білки» (варіант 3) - Слайд #5
   Презентація на тему «Білки» (варіант 3) - Слайд #4
   Білки. Властивості та функції - презентація з хімії
   Органічні речовини в живій природі. Рівні структурної організації ...

31.03.2020
Тема. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептидна група, пептиди
Завдання:
1.Опрацювати § 24 с. 140-142,*143.
2.Переглянути відеоурок «Амінокислоти» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=pr4pdeMp4w&feature=share&fbclid=IwAR1jQCCLC8KA8YeDeQM3I7ocm81vH7beLJcoWYErQoZj8YzKcgMaEMs7GYY
3.Виконати завдання 2 с. 143, 3,4* с. 144.

19.03.2020

Тема. Амінокислоти: склад, будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні групи, систематична номенклатура

Опрацювати с. 138-140
Вивчити правила с. 139.
Виконати завдання 2, 3 с. 143. 


Тема. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну, аніліну. Одержання аніліну

  Хімічні властивості амінів

1. Реакції окиснення – горіння.

4СН3NН2 + 9О2 → 4СО2 +10Н2О + 2N2

метанамін

2Н5NН2 + 15О2 → 8СО2 +14Н2О + 2N2
етанамін
2. Взаємодія з кислотами.

- меанаміну

СН3NН2 + НCl →  [СН3NН3]Cl

Метанамін          метанамоній хлорид                                                        

- аніліну з хлоридною кислотою

 С6Н5NH2 + НCl = С6Н5NH3Cl – феніламоній хлорид 

3. Реакція з бромом (якісна реакція) 

2,4,6 – триброманілін (білий осад) 

С6Н5NH2 + 3Br2 = С6Н2Br3NH2 + 3HBr 

Одержання аніліну.
Відновлення нітросполук зазвичай використовують для одержання первинних амінів ароматичного ряду (реакція Зініна).
         С6Н5NО2 + 6H →  С6Н5NН2 +  2H2O

                                                                               При взаємодії кислоти з металом – Fe, Zn, Al  в перший момент утворюється атомарний Гідроген, який виконує роль відновника.

Перегляньте досліди за посиланням 🔺

Завдання:

Опрацювати с. 134-136

Знайдіть помилки у твердженнях та виправте їх: 

1. Анілін належить до ароматичних амінів, його молекула складається з бензольного ядра і нітрогрупи. 

2. В аніліні проявляється взаємний вплив атомів та груп атомів у молекулі.

3. Наявність бензольного ядра посилює основні властивості аніліну, а присутність аміногрупи збільшує рухливість атомів Гідрогену у мета-положенні. 

4. Для аніліну характерні слабкі основні властивості, тому він взаємодіє лише із сильними кислотами.

5. Перевагою реакції Зініна є те, що в ній використовується молекулярний водень.

Виконати завдання 3-5 с. 138

Здійснити перетворення:       СН4 → С2Н2 → С6Н6 → С6Н5NO2 → С6Н5NН2                       


                                                                                             

Немає коментарів:

Дописати коментар