11 клас біологія

Дистанційне навчання під час карантину

28.05.2020
Тема.  Узагальнення. Роль біології у вирішенні сучасних глобальних проблем людства
Переглянути відеофрагмент за посиланням


21.05.2020
Тема.  Навчальний проєкт «Власна позиція щодо дотримання біоетики в біологічних та біомедичних дослідженнях»
Завдання:
Виконати проєкт.
Оформити роботу у вигляді комп'ютерної презентації, фотоальбому, фотоколажу, лепбуку, відео тощо.

 

15.05.2020
Тема.  Навчальний проєкт «Сучасна біотехнологія»
Завдання:
Виконати проєкт.
Оформити роботу у вигляді комп'ютерної презентації, фотоальбому, фотоколажу, лепбуку, відео тощо.


14.05.2020
Тема.  Навчальний проєкт «Клонування організмів»
Завдання:
Виконати проєкт.
Оформити роботу у вигляді комп'ютерної презентації, фотоальбому, фотоколажу, лепбуку, відео тощо.


08.05.2020
Контрольна робота з теми «Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології»
І рівень (по 0,5 бали)
Виберіть одну правильну відповідь
1.Назвіть прізвище вченого, який започаткував теоретичні основи штучного добору:
а) М. Вавилов; б) Ч. Дарвін;
в) Т. Шванн  г) Г. Мендель.
2.   Укажіть, чим супроводжується споріднене схрещування організмів:
а) гетерозисом; б) не впливає на генотип нащадків; в) підвищенням гетерозиготності нащадків; г) підвищенням гомозиготності нащадків.
3.Укажіть форму штучного добору, яку найчастіше застосовують у селекції тварин:
        а)масовий;                             
        б)індивідуальний;
        в)розвиваючий;
        г)стабілізуючий.
4.Укажіть організми, у селекції яких застосовують метод визначення якості плідників за властивостями нащадків:
        а) рослини;                             
        б) тварини;
        в) гриби;
        г) бактерії.
5.Укажіть мінімальну кількість поколінь, протягом яких особини не повинні паруватись із близькими родичами, щоб схрещування вважали неспорідненим:
        а)два;
        б)чотири;
        в)три;
        г)шість.
6.Назвіть прізвище ученого, який встановив центри походження і різноманітності культурних рослин:
        а)М. Вавилов;                             
        б)Ч. Дарвін;
        в)Г. Мендель;
        г)Г. Карпеченко.
ІІ рівень (по 1 балу)
Установіть відповідність
7. Визначте, з яких центрів різноманітності походять ті чи інші культурні рослини:
1  центрально-американський
2  південно-американський
3  південно-азійський
4  південно-західноазійський

А   цукрова тростина
Б   виноград
В  тверда пшениця
Г   кукурудза
Д картопля
8. Виберіть декілька правильних відповідей
Основними методами генетичної інженерії є:
       а) методи селекція рослин;
       б)методи отримання генетичного матеріалу;
        в)методи вивчення стійкості генетичного матеріалу;
        г)методи копіювання і розмноження генів;
        д)методи перенесення і включення генетичного матеріалу в геном;
        е)методи клонування організмів;
        є)методи модифікації генів.
9. Дайте визначення термінам:
Клонування  – це
Біотехнологія – це 
Селекція – це  
ІІІ рівень (3 бали)
10. Охарактеризуйте клоновані, генетично модифіковані та химерні організми.
Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика
А.  Клоновані організми
Б. Генетично модифіковані організми
В.  Химерні організми
1.генетично однорідні організми, отримані від спільного предка нестатевим шляхом до мінеральних
1.організми, які мають клітини, що належать різним біологічним видам
1.організми, у геном яких уводять певні гени
2.організми, які мають клітини, що належать різним біологічним видам
2.організми, у геном яких уводять певні гени
2.генетично однорідні організми, отримані від спільного предка нестатевим шляхом до мінеральних
3.організми, у геном яких уводять певні гени
3.генетично однорідні організми, отримані від спільного предка нестатевим шляхом до мінеральних
3.організми, які мають клітини, що належать різним біологічним видам
ІV рівень (3 бали)
11. Оцініть на конкретному прикладі переваги та можливі ризики застосування трансгенних сортів рослин для здоров’я людини.
12. У чому переваги методів генної інженерії порівняно з методами класичної селекції мікроорганізмів? Чому, незважаючи на це, селекцію мікроорганізмів продовжують застосовувати й зараз?



07.05.2020
Тема.  Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист. Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації
Завдання:
1. Опрацювати § 63.
2. Переглянути відеоурок за посиланням:
3.Виконати завдання «Самостійна робота з ілюстрацією» с. 248.
4. Опрацювати рубрику «Біологія + Хімія. «Зелена хімія» с. 249, дати відповідь на запитання.
5.* Проєкт на тему «Клонування організмів» с. 249.

30.04.2020
Тема.  Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології
Завдання:
1. Опрацювати § 63.
2. Переглянути відеоурок за посиланням:
3.Виконати завдання «Самостійна робота з ілюстрацією» с. 248.
4. Опрацювати рубрику «Біологія + Хімія. «Зелена хімія» с. 249, дати відповідь на запитання.
5.* Проєкт на тему «Клонування організмів» с. 249.


24.04.2020
Тема.  Сучасна біотехнологія та її основні напрямки
1. Опрацювати § 58,62.
2. Переглянути відеоурок за посиланням:
3.Виконати завдання «Самостійна робота з таблицею» с. 245.
4. Опрацювати рубрику «Біологія + Вибір професії. Професії майбутньої біотехнології» с. 245, дати відповідь на запитання.
5.* Проєкт на тему «Трансгенні організми: за і проти» с. 245.
Презентація на тему Основні напрямки сучасної біотехнології ...   
   ОСНОВНІ НАПРЯМКИ СУЧАСНОЇ БІОТЕХНОЛОГІЇ Виконала учениця 11 -М 
Презентація "Основні напрями сучасної біотехнології" з біології ...
23.04.2020
Тема.  Генна інженерія людини: досягнення та ризики. Біоетичні проблеми сучасної  медицини
Завдання:
1. Опрацювати § 60,61.
2. Переглянути відеофрагмент за посиланням:
3.Виконати завдання «Самостійна робота з таблицею» с. 237.
4. *Опрацювати рубрику «Біологія + Медицина» с. 241, дати відповідь на запитання.

17.04.2020

 Тема. Значення для планування селекційної роботи вчення М.І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості

1. Опрацювати § 57.
2. Переглянути відеофрагменти:
-про М.І. Вавилова за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=Nn5EI7ZBqyA
- центри різноманітності та походження культурних рослин за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=QODyk3YsQ3Q
3.Виконати завдання «Самостійна робота з таблицею. Різноманітність культурних рослин» с. 225.
4. *Опрацювати рубрику «Біологія + Цивілізація» с. 225, дати відповідь на запитання.
Центри походження культурних рослин - YouTube
Вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження ...

16.04.2020

Тема. Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів. Явище гетерозису та його генетичні основи
Завдання:
1. Опрацювати § 56.
2. Переглянути відеофрагмент за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=kc__aeVagF0&feature=emb_logo
3.Виконати завдання «Самостійна робота з таблицею. Пріоритети й методи селекції» с. 221.
4. *Опрацювати рубрики «Біологія + Селекція рослин»,  «Біологія + Селекція тварин» с. 221, дати відповіді на запитання.


 10.04.2020

  Тема. Завдання та досягнення сучасної селекції. Внесок вітчизняних учених-селекціонерів

Завдання:
1. Опрацювати § 55.
2. Переглянути відеофрагмент за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=kc__aeVagF0&feature=emb_logo
3.Виконати завдання «Самостійна робота . Сучасна селекція як основа сталого розвитку» с. 217.
4. *Опрацювати рубрику «Біологія + Садівництво» с. 217, дати відповідь на запитання.

  Презентація на тему "Селекція"

   Поняття про селекцію. Методи сучасної селекції.

   Селекція тварин - презентация онлайн

   Біологія

   Генетичні основи селекції організмів - презентація з біології

09.04.2020

Тема. Практична робота 3. Оцінка екологічного стану свого регіону
Завдання:
1.Повторити § 53, 54.
2.Виконати практичну роботу 3. Оцінка екологічного стану свого регіону за інструктивною карткою с. 206.
3. Розглянути таблицю узагальнення теми на с. 213.

03.04.2020

Тема. Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку. Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля
1.Опрацювати § 54.
2. Виконати завдання «Самостійна робота з ілюстрацією» с. 211.
3. *Опрацювати рубрику «Біологія + Громадський рух «Жива планета» с. 212. Довести необхідність міжнародної взаємодії державних установ та громадських організацій у справі охорони довкілля.
4.Тренувальні тести по підготовці до ЗНО за посиланням:  https://www.iznotest.info/biologiya-2/

02.04.2020

Тема. Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України
1.Опрацювати § 53.
2.Опрацювати рубрику «Біологія + Екологія. Зниклі види України» с. 207. 
Дати відповіді на запитання.
3.*Оцініть екологічний стан нашого регіону.

Презентація "Червона книга та чорний список видів тварин. Зелена ...

Червона та Зелена книги України — презентация на Slide-Share.ru 🎓

Презентація "Червона книга та чорний список видів тварин. Зелена ...
Презентація "Червона книга та чорний список видів тварин. Зелена ...

Сучасний стан та охорона навколишнього середовища. Техносфера ...

Підготовка до ЗНО з біології

1.Про віруси ви можете повторити з відео за посиланням

2.Продовжити працювати з онлайн-тестами «Всі запитання ЗНО з біології» на сайті zno.osvita.ua.

3.На сайті www.youtube.com переглянути відеоуроки по підготовці до ЗНО з біології з теми «Обмін речовин».

4. Зареєструватися на сайт eduget.com ЗНО. Навчально-методичний онлайн-комплекс з біології для учнів основної та старшої школи, де прослухати й опрацювати відеолекції.

20.03.2020
Тема. Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди

Опрацювати § 52 підручника.
Виконати завдання:
1.Заповнити таблицю «Основні характеристики екологічної політики України» с. 203 підручника.
2.Опрацювати рубрику «Біологія + Нові технології. Побутові відходи як екологічна проблема» с. 203. Сформулюйте власну позицію про необхідність правильної утилізації побутових відходів.
3.* Виконати тести-онлайн на сайті https:// naurok.com.ua/test/about.


Законодавство охорони навколишнього природного середовища.
Екологічне України складається із Законів України "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про охорону атмосферного повітря", "Про природно-заповідний фонд України", "Про тваринний світ", "Про рослинний світ", "Про екологічну експертизу" та інших законодавчих актів.
До екологічного законодавства належать також:
Закон "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи",
Закон "Про статус і соціальний захист громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи",
постанова Верховної Ради України  "Про невідкладні заходи щодо захисту громадян України від наслідків Чорнобильської катастрофи" та інші спеціальні законодавчі акти, присвячені зниженню впливу цієї планетарної катастрофи на життя і здоров'я населення країни та світового співтовариства. 
Закон України про охорону навколишнього природного середовища” є основним законодавчим актом, що регулює відносини в області охорони, використання і відтворення поновлюваних природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки, запобігання і ліквідації наслідків впливу господарської й іншої діяльності на природне середовище. Закон регламентує пріоритетність вимог екологічної безпеки у всіх видах діяльності, гарантуючи тим самим екологічно сприятливі умови для життя і здоров’я людей. 
 Основні принципи охорони навколишнього природного середовища. Екологічним законодавством визначено й основні принципи охорони навколишнього природного середовища.
 До них належать:
ü   пріоритетність вимог екологічної безпеки й обов'язковість дотримання екологічних стандартів;
ü   гарантування екологічно безпечного природного середовища для життя і здоров'я людей;
ü   випереджаючий характер заходів з охорони навколишнього природного середовища;
ü   науково обґрунтоване узгодження економічних, екологічних та соціальних інтересів суспільства;
ü   використання природних ресурсів з урахуванням ступеня  антропогенних змін території проживання населення;
ü   прогнозування стану навколишнього середовища й обов'язковість   екологічної експертизи;
ü   демократизм при ухваленні рішень, що впливають на стан навколишнього природного середовища і формування в населення екологічного світогляду;
ü   стягування плати за забруднення навколишнього середовища і погіршення якості природних ресурсів;
ü   компенсація збитків, заподіяних порушенням екологічного законодавства та деякі інші принципові вимоги.
Основним джерелом екологічного законодавства і права - Конституція України.
У ст. 16 Конституції передбачається, що забезпечення екологічної безпеки і підтримка екологічної рівноваги на території України, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи — катастрофи планетарного масштабу, збереження генофонду українського народу є обов'язком держави.
А ч. 1 ст. 50 Основного Закону країни закріплює положення про те, що кожний громадянин має право на безпечне для життя і здоров'я навколишнє середовище та відшкодування заподіяної порушенням цього права шкоди.
Закон України «Про охорону навко­лишнього   природного середовища» передбачає і певні обов'язки громадян.
Громадяни України зобов'язані:
а) берегти природу, охороняти, раціонально використовувати її багатства відповідно до вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища;
б) здійснювати діяльність з додержанням вимог екологічної безпеки, інших 
екологічних нормативів та лімітів використання природних ресурсів;
в) не порушувати екологічні права і законні інтереси інших суб'єктів;
г) вносити плату за спеціальне використання природних ресурсів та штрафи за 
екологічні правопорушення;
 д) компенсувати шкоду, заподіяну забрудненням та іншим негативним впливом на навколишнє природне середовище. 
Порушення законодавства України про охорону навколишнього природного 
середовища тягне за собою встановлену Законом про охорону навколишнього 
природного середовища та іншим законодавством України дисциплінарну, 
адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність.


19.03.2020

Тема. Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери

Опрацювати § 51 підручника.

Виконати завдання:

1.Заповнити таблицю «Причини деградації біорізноманіття» с. 199 підручника.

2.Опрацювати рубрику «Біологія + Екоетика» с. 199.3.*завдання 10 с.199.



Тема. Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери
Опрацювати § 51 підручника.
Виконати завдання:
1.Заповнити таблицю «Причини деградації біорізноманіття» с. 199 підручника.
2.Опрацювати рубрику «Біологія + Екоетика» с. 199.
3.*завдання 10 с.199.


Немає коментарів:

Дописати коментар